16 september 2008

VILKA STJÄRNOR!!!



Sceniskt förberdelse års första studenter, 2008!!


(För det första så vill jag bara säga att jag ber om ursäkt att hela inlägget sitter ihop men tydligen så strejkar hemsidan, jag vet inte riktigt hur man fixar de:P)

Idag lät vi riktigt bra med våra stämmor, vi lär oss snabbt! Man märker skillnad på en liten kör där alla är lika engagerade jämförelse med en kör där några verkar lida av varenda sekund. Visst, vi behöver mer träning och vi måste lyssna mer på varandras stämmor om detta ska bli bättre men de kräver att alla är villiga att lyssna på varandra. Ett mönster som man tydligt kan se när sångare/sångerskor träffas är att alla vill höra sitt eget eko mer än helheten. Skärpning på oss alla!!!

Tänkte att jag skulle lägga upp några bilder om hur jag har fått till de i min lilla lya men har inte knäppt några bra bilder än. Men de är inte alltid en dans på rosor att dela ett kök med sex stycken personer kan jag säga, de ser förjävligt ut emellan varven. Och till mina föräldrars överraskning så är de jag som har blivit gnällkärringen som vill hålla rent. Men jag menar hallå!!! Hur svårt ska de vara för sex vuxna människor att ta upp efter sig? Tydligen så förbannat svårt att de låter bli, man blir ju lite less faktiskt. Jag förstår nu mina föräldrars frustration när de har uppfostrat lata ungar.

Men men, dagens teaterlektion var mycket intressant, som vanligt. Det var mycket om kroppsmedvetenhet. Även en impulsövning blev dagens uppgift som går ut på att vi går i rummet för oss själva och vår lärare Sandra berättar vår omgivning för oss och vad vi känner och vi agerar utifrån det. Det kommer även en twist i slutet då man får ett val där man ska fly eller attakera det som Sandra har beskrivit är bakom en, så på ren impuls ska du besluta dig för vilket val du ska göra och agera. Det är otroligt hur mycket man lever sig in i sin egna fantasi och tillslut ser man det som Sandra beskriver och hur alla runt omkring en plötsligt är borta!

Jag vet inte om ni som läser min blogg uppskattar att höra vad mina dagar går ut på eller hur stökigt de är i köket men jag utgår ifrån att de är mina vänner och min familj som läser detta och ni måste ju få veta vad er vän/familjemedlem har för sig för kul på dagarna så att ni ka ringa mig och säga, "Hej, vilken kul grej du hade för dig igår":P Mitt bloggande förut gick ut på att skriva en novell varje gång jag var nere så detta är väl en klar förbättring skulle jag påstå.

Imorgon är det iaf dans som gäller, ska bli riktigt intressant för jag lär mig massor efter varje lektion! Det är väldigt utvecklande och framförallt utmanande för mig själv. Jag tror att efter detta år så kommer mitt sinne och min kropp att vara väldigt förändrad, hur? Det återstår att se men absolut till det bättre med mer kännedom om vad jag är kapabell till att göra och vart mina spärrar går. Jag känner att jag lär mig nya saker om mig själv varje dag och jag förvånas ständigt om hur mycket jag kan utan att jag har vetat om de. Jag menar inte att skryta men att förstå att jag kan mycket mer än vad jag trodde att jag kunde är en skön känsla! Det är så skönt att få utvecklas på nytt igen!
Nu är det dags för en kopp te och en film på Annas rum!=)
Kramar!!

1 kommentar:

Sanna sa...

De är jätte skoj att få läsa om vad du har för dej där borta :)ser även frammemot lite bilder.
Ha de bra gumman!