29 september 2008

En vecka senare....

Förra veckan blev ett blogguppehåll pga massor av filmtittande och övande.

Vi var på en grymt bra föreläsning av Olof Röhlander i fredags om positiv inställning "Det blir alltid som man har tänkt sig". Vi slog av pennor och fokuserade på våra mål och med sådana självklara tankesätt som han presenterade oss så kan man bli vad man vill. Det fick en att komma tillbaka på rätt spår. Det handlar om att fokusera på sig själv och se målet tydligt framför sig! Mitt mål är en högre utbildning inom show och musikal och sedan vara kvalificerad att få en chans i olika produktioner. Jag tänker föreställa mig att jag ska nå upp till den nivån där mitt mål kräver att jag ska vara och sedan tänker jag fortsätta kämpa för det jag vill uppnå. Har andra lyckats så kan jag, många gånger handlar de både om talang, envishet och hårt arbete. Och talangen har jag, envis är jag( fråga mamma) och hårt arbete är något som hör till min vardag så varför inte? Jag ska bli jävligt bra!! Hahah jag skrev det som alla svenska vet att man inte få skriva....Positiv kritik om sig själv:P
Iaf var det en mycket inspirerande föreläsning med mycket humor=)

Idag har vi sjungit kör med vår lärare Hans Olof "Hoffe"Furberg och fick då veta att vi ska få sjunga i radio och bli intervjuadetorsdagen den 2/10! Nu på torsdag alltså. Vi ska sjunga en körlåt som kanske kommer att visas i den närmare framtiden......vem vet. Så jag rekommenderar er alla att slå på era radio apparater och knappa in P4 på torsdagen och lyssna på en sagolik kör:D Lite oroad är jag kanske för intervjun pga tidigare erfarenheter, men jag tror inte detta ska bli något problem, jag har ju en förmåga att öppna käften och höras på gott och ont.

Någon som jag saknar just nu är min älskade vän Zarah, jag har inte haft tillfälle att läsa hennes blogg än men ska göra det mycket snart så jag kan bli uppdaterad om allt!!!! Det kommer även att komma ett mail till dig gumman inom kort;)

SIST MEN INTE MINST PÅ DETTA BLOGGINLÄGG SÅ MÅSTE VI ALLA SJUNGA FÖR VÅR ÄLSKADE VÄN ANNA SOM IDAG BLIR 20 ÅR GAMMAL!!!!HIPP HIPP HURRA!!!!!!!!!

Hm.....var det nått mer för dagen, nej tror inte det men imorgon kommer uppdateringen om Therese liv på Hola:D

Kramar!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack så mycket gumman! =D
Puss och kram