9 september 2008

Tisdags hyss!!!

Tredje veckan känns som den tredje månaden, så snabbt känns de som vi lär oss. Allt sjunker in så fort och utvecklingen är märkbar på bara tre veckor! Jag har en sång läxa som vid första ögonkastet verkade enkel men som visade sig vara lite knepig med rytmen. Jag tror jag har fått en liten slug lärare som vet att jag har problem med rytmiken och av den anledningen gav mig något att bita i. Hihi jag behöver verkligen en slug lärare! Så nu alldeles strax ska jag fortsätta att öva på min låt så att jag blir bättre och bättre!! Till och med mitt pianospel blir bättre och speciellt till den här låten, känner mig lite stolt emellanåt. Jag behövde nog bara lite mer tro på mig själv.

Jag måste få säga att idag har varit en dag fylld med äventyr och hyss. Vi började dagen med drama som är super kul och efter en fika så började vi lära oss kasta 1,5 meters pinnar till varandra, låter knäppt med användbart. Sedan blev de språk med Göran där de var fokus på "riksengelska", väldigt lärorikt. Efter det blev de spinning uppvärmning, styrka, dans, styrka och spinning. Och inte nog med de så blev jag ut lurad på en powerwalk. "Lunka" sa dom, jo visst:P
Nu har jag tagit igen mig med en varm dusch och sträckt ut mina trötta muskler så man är redo för mer dans imorgon.

Jag hade för övrigt en otroligt härlig helg med mys!! Och såg på stjärnorna och började fundera på vår roll i universum. Att människorasen är så unik som har fått möjligheten att uppleva liv i universum och så med ironi så förstör vi gärna vår chans till en helt egen planet! Man kan ju inte låta bli att skratta och gråta när man tänker på de. Men ångesten kommer verkligen över mig när mina tankar går utanför bubblan av vårt samhälle! I bubblan är vi trygga men frågorna består, vad är egentligen vårt värde i universum??

Men nu tillbaka till en speciell bubbla, mediabubblan, för nu snart börjar topmodel:P!!!

Kramar!!

1 kommentar:

Unknown sa...

Hej! Hur är det med dig?
Fin blogg du har:)
Kram, Lovisa