14 april 2009

En dag av event=)

I morse klev jag upp klockan 7 för att jag skulle upp och klippa mig, så jag lämnade Marcus i sängen och tog mig ner till staden. Jag kom in och fick sätta igång direkt, solen sken utanför och hårfrisörskan pratade om fjällen och påsk och hur trevligt hon hade haft de. Jag försökte hålla mig vaken, inte för att de var ointressant utan hur avslappnande är de inte att någon håller på med ens hår och kl är 8.30? Iaf så fortsatte de så och hon började runda av med att låta mig känna igenom håret innan hon fixade det med produkter, de var bra och hon satte igång och greja och trött som jag var sitter jag där och försöker hålla mig vaken. Jag ser min spegelbild och tänker, va rolig jag ser ut just nu. Tänkte att hon måste ju få in produkterna bra i håret, nogrann tänkte jag, alltid bra. Sen plötsligt ser jag henne går mot den lilla spegeln och de betyder "DU ÄR KLAR" jag tittar på mig själv i spegeln och de första jag tänker är " OH NO SHE DIDN`T" hahahahahhahha Gu vad jag garvade inombords, jag hade allt hår upp i luften och såg ut som en boll på huvudet! Sen kommer hennes arbetskamrat och säger "Tufft". "Ja" ler jag medans jag diskret kammar ner håret med fingrarna:P Hahahahahhaah snacka om god morgon!! Men det blev en bra frisyr, nu när jag fixar det själv. Varför envisas jämt frisörer med att få allt hår med att stå rakt upp, de är inte trendigt eller snyggt, känns mest som man har fått en stöt och så blev håret:P Hahaha

Iaf så är jag tillbaka i skogen på mitt lov, måste repa och repa innan de stora dagarna nästa vecka. Allt känns under kontroll än så länge och jag har gjort ett bra schema för mig själv så jag ska hinna med allt på dessa dagar;P Ja ja vet att Marcus skrattar just nu!:D Sötis! Iaf så känner jag mig jäkligt taggad och nervös såklart men jag känner att detta kommer gå bra och att jag kommer bli stolt över mig själv. Visst de är svårare att hålla sig kall och fokuserad och låta den mentala kraften värka när nerverna kommer in men än så länge så känns de bra. De gäller att fokusera just nu bara och inte blanda in negativa tankar, men "I can do that" som Jimpan sjunger!=)

Men vad tror ni händer nu när man är här själv? JO, jag lagar mat och sätter in i ugnen och sätter mig i lugn och ro och tittar på tv och så plötsligt "PIP PIP PIP PIP PIP" BRANDLARMET! För att jag använde ugnen! Haaha tur att vaktmästaren är på skolan, tack Ronald!:P

Nu är de dags för en lugn natt iaf=)

Inga kommentarer: