30 mars 2009

Okej Umeå då var vi på väg!


Studiebesök på Balett Akademin, härligt tjejer och killen!


Anna och Hoffe uppklädd för operan Peter Grimes.



Sushi blev det för första gången, teasted like chicken;)



Sandra och jag myste i soffan på ett gammalt café=)


Vår karismatiska guide på Norrlands operan, Helge Lannerbäck.
----------------------------------------------------------------
I torsdags tankade vi upp Holas bilar för att dra till Umeå på vår klassresa. Vi satt oss i bilen, jag, Stefan, Hanna och Anna. Vi knäpper på oss bältena. "Tjejer tar ni min väska där bak?" säger jag och gör den livsfarliga rörelsen bakåt med armen, och vad tror ni händer? Jo PLOPP!!!!!! Oj axeln åkte ur led! Igen! Så jag tar några djupa andetag för avslappning och jag för axeln framåt och PLOPP igen! Den var tillbaka. Känner ni dramatiken?! Jo, så jag bytte plats med Steffe och sen var vi i väg till Umeå(Norrlands riktiga huvudstad, eller hur var de;)) Jo så att nu en vecka till min första auditionsökning och tre veckor till min största sökning så är axeln lite skör, "men men sa jag och ryckte på axeln(hihihi ordvits) då blir de hård träning de närmaste veckorna" min sjukgymnast sa "okej" så lets go! Skämt och sido så blir de bra ändå, jag har övat jäkligt länge nu för att låta en sådan bagatell förändra något, betyder bara mer hårt arbete och mer kämparglöd! Jag tror fan i mig jag var en krigare i mitt förra liv:P. Ne men de blir bra, jag kan så gott som göra allt inom dansen och om inte så improviserar jag något ser väldigt bra ut som jag faktiskt kan göra. KÄMPA!!
______________________________
Åter till klassresan i Umeå, de var väldigt trevligt. Studiebesök på Norrlands operan där vi mötte Helge, vår fantastiska guide som var en riktig konstnärssjäl. Vi såg operan Peter Grimes, över 3 timmar satt vi där. De var bra men min koncentration föll ibland och Therese tog fram sin godispåse proppad med choklad och försökte förgäves smyga ner handen i påsen. Utan större framgång tar Therese tålamod slut och hon sliter upp påsen med massor av prassel och börjar fnissa nöjt när plötsligt en tant från raden framför vänder sig missnöjt om. Haha japp, man måste ju få bete sig som man är 5 år ibland. Roligt hade jag iaf=) Men absolut en underbar opera!
______________________________
Fredagen bestod av studiebesök på Balett akademin och jag måste säga, yeah vilka härliga dansare! De slängde med kropparna hejvilt men kontrollerat. YOU GO GIRLS AND BOY!!
Nu är det nog dags att säga god natt, roger över roger ut!
PÖSS!











Inga kommentarer: