20 mars 2009

En ny dimension!




Detta är min nya favorit duo! Nederbörd!! Jag har nyss kommit hem från deras spelning och de är helt underbara! Det hela öppnas med en dikt i mörkret och fortsätter sedan in på en låt bestående av ukulele, dragspel och svensk sång! Senare kommer även orgel och scatt. De är begåvade och mellan snacket är underbart charmigt. De två tillsammans ger en underbar balans av lugn, nervositet, spelglädje och skapande. Ett måste att titta in på deras myspace, annars missar ni nått! Om ni känner att ni älskar dom så ska de snart släppa en skiva!:D Härliga tider!

Själv har min dag varit väldigt utvecklande! Det hela började med att jag återigen vaknade tidigt men idag lite mer stressad än tidigare, stressad över att min positiva syn på min egen förmåga skulle ha dunstat bort över natten. Men icke! Aldrig! Jag känner att de är nått som håller på att hände i min hårddisk, jag har på riktigt börjat inse min egen förmåga inom detta yrke och vilken talang, ett resultat av hård och envis träning, jag sitter på. Jag börjar utveckla mitt egna tankesätt och upptäckt att mina drömmar kan komma att bli sann redan om en månad. Kämpar jag tillräckligt mycket och är positiv och kämpar framåt varje dag så kommer detta att gå. Dessutom med ett otroligt glatt humör och kämpar glöd bortom denna jord. De kommer att gå vägen! Efter skolans slut drog jag vidare till Kramfors(staden;)) för att träffa Christina som hjälpte mig få bukt på ett av mina audition nummer. Allt satt som ett smeck, hela idén om numrets upplägg var klockrent och äntligen kände jag att den kommer att bli grym!Tack Christina! Om jag fixar allt de här med glädjen sprutande ur mina ögon så kan jag mycket väl komma långt! De krävs mycket träning och starkt sinne för att hålla nerverna i styr men fan i mig detta kan lyckats! De är som jag har sagt innan, bara man vill kommer man långt. De kommer dagar där dessa ord bara är ett tomt löfte men huvudsaken är att man kämpar på tills löftet faktiskt slår in. För de gör de på ett eller annat sätt. Tro på dig själv! Även om ingen annan gör de! Vi är fantastiska!

Så när nästa vecka kommer står jag där i mina danskläder redo att svettas till natten och kämpa tills sinnet kräver sömn och sen fortsätta så varje dag jag kan! Allt är möjligt!

STOLT ÖVER DIG LELLE!:D

Inga kommentarer: