19 mars 2009

Solens uppvaknande

Är trött efter denna vecka, jag har tränat och hårt och övat till kl 22 på kvällarna, allt ska fasiken sitta på mina auditions! Måste! Jag vill jag vill jag vill!! De kanske låter som en pina när jag uttrycker mig så här men jag lever i en dröm när jag tränar min dans och över min sång. Allt skit som har legat och grott och de dåliga humöret eller irritationen är som bort blåst när jag hör musiken och sätter igång för att nöta, fixa till och träna hårt! Jag älskar de jag gör men nu är jag redo att ta nästa steg, nästa utmaning och träffa nya inspirerade människor. Men de är klart, jag kommer att sakna tiden vi fått är på Hola, tiden då allt föll på plats och våra underbara lärare som har så mycket energi att ge. Ett extra stort tack till vår Christina som hjälper till i vått och torrt, tack! Du är underbar!

Denna vecka har varit mycket underlig på ett sätt, de som känner mig vet att jag vill inte lämna sängen när klockan ringer på morgon men den här veckan har jag vaknat före klockan 7 och varit tvär pigg och 10 minuter kvar till klockan sätter igång och tjuter. De måste vara solen, DE ÄR SOL UTE! Underbart! Våren är på väg och man känner förändringen i luften. Vintern här i skogen var på väg att göra mig lite cynisk där ett tag, inget ljus och liv. Men nu kommer glädjen lättare fram under ytan och att hålla humöret uppe och inspirationen på topp börjar bli lätt som en plätt. Sköna tider!

Nästa vecka blir de en speciallare, Anna Norberg kommer på besök och arbetar med oss hela tisdagen både med sång och teater. Ska bli en rolig erfarenhet, hon sitter på mycket kunskap den damen=D Vi ska även i väg till Umeå och gå på Opera och dansa på Balett Akademin. Bara härliga tider.

De var väl min rapport för veckan, klen men naggande god. Intresset för datorer nu för tiden är ju inte helt på topp, men varför ska de vara de? De är ju inte viktigast här i livet!

Inga kommentarer: