25 mars 2009

Min milstolpe!


Igår var en härlig dag men Anna Norberg! Hon är verkligen en underbar människa, de var definitivt en milstolpe i min utbildning. Hon gav så mycket av sin visdom till oss igår.
Det jag fick ut mest av allt med Anna:
  • Våga visa vem du är, ta plats, var stolt!
  • Mental träning, vill du någonting och kämpar för det så kommer det att hända!
  • Nå ända fram! Håll inte tillbaka! Ge! Var inte rädd för att misslyckas!
  • Efter ett nerslag, var bitter ett tag men sedan väx från det och fortsätt.
  • Var Positiv!
  • KÄMPA!!!!
  • Vill man någon så måste du själv dra vagnen, andra kan komma och kanske ge en putt i rätt riktning men du själv måste dra din vagn ända fram! De är det svåraste!

Vilken dag! Det var underbart, och att höra någon som faktiskt har kommit fram berätta att hon också har känt precis samma som jag själv. Tvivlen man kan få ibland och hur den mentala träningen faktiskt hjälper en nå toppen. Hon gav mig mycket hopp! Hon kom i rätt tid dessutom för jag känner att de håller på att hända någonting med min mentala attityd, att jag håller på att kläckas ut ur mitt skal och är på väg att bli en blomma och jag litar på att min egna talang och mitt hårda arbete kommer att få mig framåt i mina drömmar. På riktigt! Jag känner de för var dag som snön smälter att de händer någonting, en utveckling. Den kommer verkligen parallellt med vårens sol. Hela mörka vintern har man kämpat men nu kommer ljuset och allt klarnar upp och jag känner förändringen. Vilken GREJ!

Det börjar även bli dags för mitt ultimata mål, Göteborg! Om fyra veckor så gäller det! Det kommer att gå fin fint för jag är så förberedd och alla pusselbitar kommer att falla på plats lagom till dess. Ska även arbeta med nerver, så att de hjälper till när de gäller och inte bryter ner en. Alltid en joker.

Just nu skiner solen i Prästmon och imorgon bär de av på äventyr till Umeå och Norrlands Operan, mer inspiration! Sen är det dans på Balett Akademin på fredag, kommer lära mig massor som jag kan ta med mig i ryggsäcken till mina auditions. Ska bara komma ihåg alla visdomsord Anna gav mig! Våga ta plats! Men inte att glömma, våga ta plats med ödmjukhet!

Soliga hälsningar från TheBro

1 kommentar:

Anonym sa...

De kommer att gå så bra för dej i göteborg Tessan - du är så DUKTIG!! Jag blir så imponerad av all motivation som du verkar ha!
Hoppas du får en härlig dag.
Massa kramar från Sanna!