15 december 2008

time to say good bye.....för de här året=)


Ja de börjar bli dags, tre skoldagar kvar och en showföreställning. Det känns som krafterna behövs laddas på nytt nu på lovet för att utvecklingskurvan ska bli tillräckligt effektiv för den nivå jag vill ligga på nästa år. Vill jätte mycket! Och speciellt just nu innan vi slutar, vill få ett avslut med mitt övande för denna termin och så känner jag förkylningen komma krypande, så ingen dans eller sång idag. MEN IMORGON!!=) Om jag mår bättre=) Vill verkligen! När man väl kommer hem så har man inte samma möjlighet till lokaler att praktisera på så de är nu de gäller.


Har funderat mycket i helgen, ibland blir man lätt lite insnöad pga sin egen envishet men vart går gränsen för envishet och vilja? Ibland vet jag inte riktigt. Den saken jag vet är att jag lever för att uttrycka mig med konsten sång, dans och teater. Så de är det jag kommer att spendera stora delar av mitt liv att göra. Men tänk om de inte blir på de sättet som jag från början ville? Varför? Vart är isf bristerna? THERESE, shut the fuck up! Håller helt med! Men ibland snurrar tankarna så att man åker på ett käftsmäll av bara farten. Saken är de att nästa termin börjar allvaret och sökningarna börjar klumpa ihop sig, och jag vet ju vad jag vill söka som prio 1, men som andra hands val då? En musiker utbildning bara för att hålla igång ett år eller ett år av resande? De är inte lätt att vara ung med valmöjligheter, eller vad säger ni? Jag vet ju vad jag kommer tjata om hela lovet!:P Men men jag får väl skriva en lista med alternativ, jag är duktig på de:P


Alltid jobbigare att simma motströms, men värt det!!

Det löser sig alltid!

Inga kommentarer: