10 december 2008



Idag fick vi i uppgift att göra en presentation om oss själva till vår linje Sceniskt förberedelse års nya HEMSIDA( KLICKA)


Så här blev min:D Vad tycker du?

Therese Broberg
Sundsvall



Beskriv dig själv med 4a ord.

Härlig
Positiv
Målmedveten
Envis


Varför har du valt att gå Sceniskt förberedelse år på Hola folkhögskola?

Jag vill utvecklas inom sång, dans och teater så att jag har en bra chans att komma in på högre show- och musikal utbildningar nästa år. Jag vill ha en sådan pass bra grund att stå på så att jag blir en het kandidat på kulturens arbetsmarknad. Och varför vill jag detta? För jag älskar att förmedla till en publik och jag vill ägna mitt liv till att göra det, på ett eller annat sätt.

Vad gör du om 5 år inom det sceniska?

Om 5 år försörjer jag mig som show- och musikalartist. Jag jobbar flexibelt över hela Sverige och är på väg på en Europaturné med en härlig musikal. På sidan om detta så står jag även på den seriösa teaterscenen och dramatiserar och har dessutom nyligen koreograferat danser till en ny musikaluppsättning i Malmö. Fullt upp, precis som jag vill ha de!

Vad är dina fritidsintressen?

På fritiden så övar jag mycket sång och dans. På den tiden som kvarstår umgås jag gärna med mina nära och kära, äter popcorn, läser och MYSER!


Vilken levande eller död peson skulle du vilja möta och varför?

Jag skulle vilja träffa min Farfar som gick bort för 19 år sedan. Jag hann aldrig lära känna honom men har alltid hört att han var en härlig människa. Jag vill prata med honom över en lång fika och få veta allt om vår familjs historia, pappas rackartyg som liten, vad han tänkte när han mötte min mamma och hur han och farmor blev ett par. Men framförallt vill jag höra alla hans goda råd om allt mellan himmel och jord som de tog honom själv en livstid att figurera ut.

Inga kommentarer: