17 december 2008

Lady Marmalade
Somebody to love
One short day

Abba
Foton av: Malin Tjärnquvist



Julbord!! Mumma!
Foto av: Hanna Persson
Oj nu var det slut! Sista showen för i år! Jag måste säga att jag tyckte de gick bra för min del, jag var fokuserad och satsade på att göra mitt bästa hela tiden. Tänkte på alla små saker som jag har velat redigera sedan tidigare shower. Fick ihop en snygg helhet i mitt solonummer. Showens helhet tycker jag även var riktigt bra, inte samma energi som förra fredagen men man får ha i tanke på att de är en dag till jullov och de var 40 tappra själar i publiken. Tack för att ni kom!=) Jag hoppas ni gick därifrån fylld av en känsla av glädje!!!

Jag är riktigt pepp och vill inte ha lov egentligen men samtidigt känner jag att kroppen gör motstånd och vill vila upp sig i några dagar. Sen blir det alternativ övning hemma i sundsvall. Ska träna några fler showposer, artikulera, sjunga medans jag power walkar så jag får träna stödet. Tänkte även sätta mig ner och skriva några låtar på gitarren, har hittat massor halva låttexter skrivna på baksidor av obetydliga papper och jag måste säga, förutom några stav fel, så var de inte så tokiga=) De var länge sen jag gjorde något eget nu, tror tammefan att jag skrev bättre grejer när jag var 15-16:P. Men men tänkte sätta mig ner och komponera något annorlunda än det vanliga lugna som jag oftast gör. En till sak som även är planerad till lovet är musikteori. Haha undrar hur mycket av detta som kommer att bli gjort.

Imorgon kanske Fröken Linda Bengtsing hit på en snabbträff, men det är inte säkert. Annars blir de musikteori för hela slanten, inte tokigt de heller=)

Längtar dock efter er där hemma! Mina gossungar! Längtar även till att fira jul och vara med min familj och åka pulka=)

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag vill också åka pulka!!! :)
Ha ett toppenlov stumpis :D
Pusspuss <3