26 september 2009

NU så...


Nu börjar grundkursen lida mot sitt slut och mycket kvar att göra, på fredag är de dags för premiären av vårt teaterprojekt, den heter "Tala är silver och tiga är guld". Jag spelar det goda samvetet och idag var de första gången vi körde ett genomdrag och de kändes så roligt att se hur vår idé har utvecklats till en färdig produktion. Är ni nära Bjärnum så kom förbi på fredag;D


De är även modevisning på lördag och jag går för Team Sportia och har Nike mys kläder och en vit vinterjacka, gullig mössa och halsduk. Synd att man inte får behålla kläderna för de var bra snygga:P Iaf så blir de en cool streetdans till den. Sen går jag även för en sko butik som heter Bra skor och har på mig ett par sexigt höga skinstövlar som går upp till låren;) Kommer bli så kul!!!!!


På tisdag är de även sista micktekniken...:( Jag ska framföra "The wizard and I" från Wicked och jag är grymt peppad!! Den är så jäkla bra!! Och för att hylla mickteknik lektionerna så tänkte jag att ni skulle få lyssna på en då jag och Andreas framför "Yoù´re the one that I want" från Grease. Vi hade så roligt att stå på scen med den så jag hoppas de ger er nått att lyssna på den och så får ni höra hur de går till med feedback osv på dessa lektioner. Men ha i tanke nu var de vår lärare som hoppade in för Malin som brukar ha lektionen och de är inte säker att Malin är lika snäll alla gånger:P Men man får jäkligt mycket i utbyte vilket fall som helst:D LOVE IT! Så lyssna här: http://www.box.net/shared/h2d9seyv8a PS: Ljudet är inte de bästa, inspelad med min diktafon framför scenen:P


Just nu så är jag ganska nöjd med att få ta de lugnt en lördag kväll som denna som jag och Marcus har spenderat med att göra egen pizza och medans han har målat har jag skrivit av lite låttexter, lyssnat på övningar jag gjort, läst högt, analyserat min sångteknik och nu sitter jag här. Jag vet att de låter som jag inte slappnar av men de gör jag verkligen, jag gör ju de jag älskar att göra. En härlig lördag kväll med pyssel helt enkelt:D


Och för att komma ihåg denna grundkurs del så kommer även här min uppsjungning av jazzlåten "Someone to watch over you"( Också inspelad med diktafonen så var inte för hårda mot ljudet:P)



PÖSS!!!

2 kommentarer:

ボルイエ (Boruie) sa...

Sweet!! =)

Hanna Persson sa...

halli hallå där! Jag har en liten sån där obligatorisk mellanförkylningochfrisk-grej sedan några veckor som gör mig galen, men annars rullar det på rätt bra :) Hur går det själv? Det låter som att det är kanoners men ja, det händer ju alltid mer än på bloggen tänker jag!

För att få in en youtube-film på bloggen kopierar du koderna där det står "bädda in" och lägger sedan in dem i ditt inlägg, dock måste du byta redigera html först innan du lägger in dem, sen kollar du i förhandsgranskningen om den ligger där (den syns inte i "skriv" iallafall inte för mig). Hoppas det funkar!