26 juni 2009

Funderingar till Eva Cassidy.

Sommaren kan ibland vara en nackdel för Therese Broberg. Som ni kanske redan har märkt så är de lite mer funderingar som kommer upp och denna dag är inge annorlund. På sommaren hinner jag alltid fundera en massa, på livet, mig själv, människor, mening och mycket mer. Detta kan såklart vara bra funderingar men om man är som jag är kan man även överanalysera det mesta och oftast slutar jag ett steg bakom där jag började. Jag har ju som tidigare erkännt alltid haft lite problem med att stanna i nuet. Jag tycker bättre om att leva i framtiden, har alltid gjort så, alltid velat vara äldre. Nu är jag 21 och äldre vill jag inte bli just nu men lite visare och erfarnare vore ju inte fel. Lära sig lite mer om mig själv och andra. Men de kommer. Min kloka och underbara lärare Christina sa till mig som ledord innan jag slutade på Hola "Therese, du måste bli vän med tiden." Hon är klok hon och alldeles rätt hade hon också. Så jag försöker just nu att leva i nuet så gott de går och framför allt njuta istället för att gruva mig.

Men utan att åka för långt fram i tiden så har jag problem med att få ihop jobbet, träning och sång. Jag hinner inget känns de som. Man vill inte slappa av nu innan de drar igång på riktigt, men hur detta pussel ska ordnas får jag inte ihop. Men som sagt jag lever i nuet och detta nuet är 00.40 natten mot lördag och det är läggdags så kanske vi kan lösa andra ilands problem imorgon:P

God natt vänner!

Inga kommentarer: