10 maj 2009

Sommatvibbar

Rep pågår....gissa till vilket nummer?


Idag är de som en försommardag här i skogen, för några veckor sedan trodde jag aldrig att snön skulle försvinna, men swich sa de så var de kvar. Förutom min snöhög utanför mitt fönster. Men att njuta i solen står inte på schemat idag, idag är de sängen som gäller. Vaknade upp i morse och hela mitt huvud känns nu som de är fyllt med tungt snor. Hahah ursäkta liknelsen:P



Jag resonerar så här, att om jag vilar hela dagen idag så är den borta imorgon, en kort förkylning helt enkelt. Jag anser att denna förkylning är lite orättvis, jag var ju faktiskt sjuk i 2 månader januari-februari. Räcker inte de för i år? Finns de inte en universal regel om sådana saker?:P



Ja ja hur som helst försöker jag göra det bästa av situationen och de är ingen idé att hetsa upp sig. De är först och främst vår produktion som gäller, sen är de träning och övning inför mina auditions som är om två respektive tre veckor. Så de gäller att fokusera på en sak i taget så att jag har allt under kontroll! Hmm de låter som mig de, allt under kontroll, ett steg före, visst är de underbart:P


Men trots att jag älskar de jag gör och jag får chansen att göra detta här på skolan dygnet runt så längtar jag efter att få komma till nästa steg att få utmaningen att utvecklas och kämpa mig till högre höjder. Men där emellan så längtar jag efter en sommar hemma i Sundsvall med mina nära och kära och leva svensson i två månader. Gå till jobbet, umgås med vännerna, pojkvännen, familjen och bada, sola och festa och ladda mina batterier och bli riktigt taggad till nästa omgång. Låter inte så hemskt va?

Inga kommentarer: