9 maj 2009

Hårt arbete och talang!




Det finns alltid en tvist om detta, de som har talang, de som arbetar hårt och de som har 50/50. Jag hör till blandningen, 50% talang 50% hårt arbete. Vem kommer egentligen längst? Ingen aning. Jag vet iaf att jag njuter konstant när jag arbetar hårt, för att jag vet att även om de är svårt nu så när jag har övat och övat och övat så känner jag förändringen i hela kroppen och sen finns de bara där. Allt slit och så kommer belöningen av att man kan de och dessutom jäkligt bra. De känns så bra, som en själslig orgasm helt enkelt! Så ja, njuta de gör man:)


Något som också arbetas hårt med just nu är vår musikal!!! Best Of Broadway!! Se affischen här ovan!! Den har premiär nu på fredag!!! Ett måste att se! De blir bitar ur 5 musikaler i en härlig föreställning. Sweeney Todd, Rent, Evita, Chorus Line och Sweet Charity. De är heta relationer, kalla konfrontationer och mycket mycket mera! Klicka här och köp dig en biljett!!! Som sagt vi arbetar hårt med den just nu och för att allt ska bli på en riktigt hög nivå. Som vanligt så hänger vissa trådar och dinglar just nu men allt eftersom så kommer allt knytas ihop till en tjat boll!:D Haha de kommer bli en kväll att minnas.

Själv har jag haft lite problem att parallellt öva inför mina auditions som är kvar. Svårt att lägga fokus på bara en sak när de är flera som ska sitta. Så har jag oturen idag att vakna upp med en svullen och öm hals. Inte bra men så typisk att de är självklart så de är bara att fokusera på vår musikal nu och träningen sen så att kroppen orkar med och blir frisk. Därför har jag nu tagit resten av dagen ledigt, och då tänkte jag göra paj. De är härligt hur man har lärt känna sin kropp under detta år, jag vet precis när jag måste stanna upp för att de inte ska bli värre och när man ska köra på, och ibland vet man de men fortsätter iaf, är huvudet dumt får kroppen lida...men nu tänkte jag vara smart och jag är inte så orolig. Jag vet att jag fixar detta ändå eftersom jag älskar de jag gör. Så jag kommer att bli frisk i tid om jag bara inte stressar upp mig, en teori jag har.

Ja ja nu har jag uppdaterat er om läget och kom ihåg att komma och se oss!! Nu är de dags för att vila.

Inga kommentarer: