28 oktober 2008

Nederbörd OCH Detektivbyrån!!


Det har varit två mycket kulturella första dagar av detta lov. Igår var jag på en dans föreställning i Härnösand som hette "Hellre livet" fast på franska, otroligt bra och mycket MYCKET intressant! OCH idag så fick jag se min lillebrors band för första gången NEDERBÖRD. Och jag säger bara WOW!!!! De var grymma och att läsa poesi till låtarna var en sådan snygg effekt, sen charmade han publiken genom sitt härligt och lite nervösa mellansnack, de finns ett ord för honom, KARISMA!

Kolla in deras Myspace HÄR!

Sedan fick vi se Detektivbyrån som var huvudbandet för kvällen, och jag hade faktiskt aldrig sett dom förut men blev lite förälskad i musikens lekfullhet och musikernas glada inlevelse. Det är så skönt att se tre glada värmlänningar som skiner upp tillvaron med deras härliga dialekt och optimistiska attityd! En härlig tisdagskväll!=)
Så är det skönt att ha lov nu då? Hmmm ...nje, jag är ganska upp i gasen och känner att jag skulle vilja uttnytja min tid till max även om jag vet att min kropp måste vila. Men det är härligt att träffa familj och vänner och mysa. Har även hunnit med en tripp till tandläkaren och imorgon blir det sjukgymnasten, hihi måste ju passa på att kolla upp sig medans man kan och lever.

I övrigt så börjar jag bli spänd inför min audition i Gbg och lite för vår show som snart ska börja gå men jag vet att allt kommer bli toppen för något annat tillåts inte=)

Nu är det dags att vila lite och ta en lussebulle som mina kära syskon har bakat! MUMMS!

Inga kommentarer: