28 februari 2009

En annan är ju teknisk...


Måste ju börja med att skryta lite, jag har nyss installerat en raoter till vårt bredband så nu sitter jag hemma i vår soffa och skriver. Tycker de var bra för mig som brukar få panik när saker inte fungerar när man trycker på "on", men inte idag. Idag höll tålamodet enda till slutet=)


Sista veckan innan lovet har kommit och gått och tro de eller ej men jag har blivit bättre i min förkylning, fortfarande lite hängig dock, men så fort jag har jobbat klart i helgen så ska Therese försöka hålla sig till sängen. Kommer de gå undrade min kära mor? Och svaret är nog nej....Jag vill ju träffa alla vänner, kolla upp jobb inför sommaren och skriva klart alla mina ansökningar, plus träna på mina audition låtar och göra rollanalyser. Men en vecka kan gå relativt sakta om man önskar riktigt mycket till tomaten=D


Iaf så har jag lärt mig denna sista vecka att tro på de man lägger fram och de man tränar på. De händer ju ibland att man kommer in i en svacka och allt man gör ifrågasätter man. Vad gör jag för fel? Är detta tillräkligt bra? Hur ska kroppen vara? Rösten, låter de pressat, tekniken? Konditionen? Allt är ett stort frågetecken! Man får höra massor av bra konstruktiv kritik och man försöker att arbeta utifrån de för att få de perfekt. Men innan man vet ordet av de så har alla dessa hjälpsamma råd ätit upp en innifrån och man är sämre än innan man började öva. Fan vart är balansen i allt de här? Men jag kom fram till detta, att ibland duger de precis som de var och att man måste lära sig lita på sin egen kritik och sen överväga andras med lite salt, för i slut ändan är det jag som ska stå för de jag gör och känna mig stolt för de jag har presterat. Så ta mitt råd och blanda dina egna intutioner med andras kritik så har vi troligvis en bra balans på succé. Jag måste börja ta mitt egna råd bara. Trygghet i den osäkra världen. Hör dina egna röster och lita på de du känner. Ibland är de så svårt att sätta alla trådar till en knut, men de är ju lite tid kvar.


Inga kommentarer: