13 februari 2009

Fredags känslor.

Idag är det fredag och därmed sånglektion och stageing (vi uppträder för varandra och ger konstruktiv kritik). Alla känslor kommer upp dessa dagar. Jag håller på att jobba med mina auditionlåtar och en av dem har jag hållt på med länge, var min sololåt på showen så den har sitt försprång men fortfarande mycket kvar att jobba på. Jag kommer aldrig bli less på den, de finns alltid utvecklingsmöjligheter, jag älskar de. Jag har upptäkt att jag gillar att ha problem för de betyder att man kan lösa dem och de är så tillfredställande, så de är så jag ser mina låtar. De är bara några pusselbitar kvar på den här låten och jag älskar att få den tiden på stageingen att få uppträda för sin ärliga jury, klassen, och träna hur bra man kan framträda med nerver i kroppen. Och ni kan tänka er att efter göra detta varje vecka så lär man sig hantera sin röst och kropp när den är nervös. Man lär sig fokusera och leverera, inte perfekt än men de är på väg iaf. Jag fick många bra synpunkter och har nu saker att förbättra, allt för att de ska vara på topp om två månader framför den riktiga juryn.

Ja, som vanligt så har jag massor av audition tankar, om dans, sång och monolog. Massor att jobba på, de blir fullrulle på veckodagarna men denna vecka var de segt att kommma igång eftersom jag missade måndagen men nu är jag riktigt peppad att sätta igång nästa vecka. Synd bara att de inte finns fler timmar på en dag. Skulle vilja jobba dygnet runt, ambition och envishet får jag väll sätta på min plussida när juryn frågar.
Jag har inte valt monolog än till min valfria, kollar igenom ett dockhem av Ibsen, är det någon annan som läser detta som kan komma på en bra monolog? Skriv gärna en komentar:) Skriv gärna om du har några tips på auditionträning eller överlag nått av erfarenhet att ge=)
Jag vet inte vad som är bästa att tänka på dessa auditions konstant eller om de är bra att koppla bort och ta tag i de igen med nya inlevelser. Men om de andra är de bättre som jag brukar komma fram till att de är så är de perfekt att komma hem under helgerna och byta miljö och tankar. Åhh jag sprudlar av obundna röda trådar, måste bara få ihop dem och följa dem. Men temat för nästa veckas träning är attityd! Absolut! Man måste ju komma in och äga sin plats annars åker man ut snabbt, alltid bra att öva upp de å. Hiihi någon som gillar att nöta saker? Men som sagt när alla små och stora detaljer sitter så sköljer en orgasm över själen, och vem vill inte vara med om de? Jag älskar den här världen!

ps. Lyssna på musiken från Wicked, underbart!! ds.

Trevlig helg vänner!

Inga kommentarer: