15 februari 2012

Therese Broberg "Even god must get the blues"

Tänk att det snart är 1 år sen som jag kom på idén att till uppsjungningen ska jag nog spela gitarr själv och ta en av favoritlåtarna av Jo Dee Messina. Hade inte rört gitarren på flera månader och lyckades även tvinga med Jeppe att kompa med mig. Hade inte spelat gitarr framför publik sen i gymnasiet då man rockade loss till Toto. Fingrarna var iskalla och stela men vi gjorde fan ett bra jobb ändå. Så nu sitter jag här, klockan är 01.00, torsdag och funderar på vad jag ska hitta på för utmaning till mig själv denna gång då det är några veckor kvar till nästa uppsjungning. Kanske låter detta larvigt för er som inte lever i min bubbla, om vad jag har på tankarna men saken är den att just nu är jag jävligt nöjd över att få vara precis här, precis i min bubbla och sitta och tänka på hur jag ska utmana mig själv till nästa uppsjungning. Är helt enkelt riktigt nöjd över att jag får vara innanför skolans trygga och pushande väggar i 1 år och ca 4 månader till. Vilket jäkla privilegium det egentligen är att få lära sig nya saker! Vare sig det är dans och sång eller hur man sätter i en kateter på en annan människa eller hur världens ekonomi fungerar. För är vi inte alla här på denna dystra men vackra värld för att utvecklas och växa?

För er som missade det förra gången så kommer här en chans till, Therese Broberg och Linda Jeppsson framför "Even god must get the blues"




Inga kommentarer: