6 november 2008

Wow! Vilken vecka!



Tusen Tack till veckans gästlärare Lars Hägglund från Wallmans som har varit med oss både tisdag och onsdag och lärt oss om bland annat audition teknik, passar ju riktigt bra eftersom jag har audition om en vecka, JAG ÄR AS PEPP!!!!=D Vi har även dansat mycket och lärt oss hela koreografier som Lars snabbt svepte ihop på några minuter. Jag är så motiverad just nu att jag knappt kan hålla mig från att jobba hela nätterna med dans och sång. Vill så mycket! Jag känner mig riktigt säker att jag kommer att lyckas, speciellt efter att Lars har varit här med en del visdomsord. Finns näst intill inga tvivel kvar nu, men jag vill hoppa fram några år så jag verkligen får jobba i min dröm, på scen men framförallt i danssalen och repetera, repetera, repetera!!! Jag har tränat som sjutton denna vecka och känner mig lite trött men lycklig, tror dock att en helg i famnen på min älskling hemma i Sundsvall skulle göra mig ännu lyckligare!:) Jag älskar att vi båda har samma förståelse för varandras drömmar och hur hårt vi måste jobba för att nå våra olika mål.


Vi lyckades även komma med i tidningen TÅ när Lars var här igår, finns även ett klipp på deras webbtv om oss och Lars, KOLLA IN DET NU!!!


Idag har vi även dansat våra egna koreografier till en vacker låt som heter "Angel". Vi har arbetat enskilt i några veckor med den och jag känner mig ganska nöjd att jag har kommit så långt som jag har gjort i dansen. Känner verkligen att jag har utvecklats jätte snabbt, kan bero på den tiden och tanken jag lägger ner på det jag gör men de var skönt att få sätta det på prov. Nästa vecka blir de ännu mer övning! Sen kommer jag inte tveka att ställa mig längst fram på audition även om jag inte kan något av det som vi ska göra, JAG LÄNGTAR! Älskar utmaningar!


Flamenco!!! Det har varit vår eftermiddagskurs idag. Det var så härligt att slå klackarna i golvet och känna rytmen ordentligt i kroppen. Kjolen var på och den kvinnliga stoltheten var på topp!!!! WOW!


Jag älskade denna vecka!! Kommer alltid att ha den med mig i livet och det värmer!! Det känns verkligen att vi faktiskt börjar alltmer komma ihop som en ensamble i klassen just nu. Vi alla är ju olika men med härliga kvalitéer Eller vad säger du Kicki, sweet!!!!!!!!

Det enda är att man blir lite isolerad här uppe i skogen i norrland när allt händer nere i söder och central Europa men men jag hinner bli riktigt bra innan jag kommer dit iaf=D


Vi avslutar detta inlägg med en del av ett citat från Lars Hägglund "...de suger åt sig allt som små svampar..." Hi Hi Hi, de är så sant!! Känner mig verkligen som en glad svamp just nu. LÄR MIG ALLT NI KAN!!!


2 kommentarer:

Jimmi sa...

Det var en sjukt innehållsrik vecka :) och det har varit väldigt trevligt och roligt :)
när var det du skulle på audition?
du får ha en bra helg så ses vi på onsdag
(då när jag KOMMA tillbaka hehe)

Kicki sa...

Sweeeeeeeeeeet darling :D