11 december 2009

Inspirerad!

Idag var en jätte bra och inspirerande dag, de började med en dokumentär om A L Webber, fortsatte med dansredovisningar (vi har blivit uppdelade i par och fick en känsla att koreografera, jag och Niclas fick humor. Vi gjorde en seriös modern balett koreografi till Britt-Eriks bamsesaga) och avslutade med ett besök av Anna-Lena Brundin!

Alla var underbart duktiga idag, jag är så imponerad av alla och jag måste säga att vi är jäkligt begåvade artister, de såg man idag!!!!
Anna-Lena var väldigt inspirerande och bland de första hon sa var, våga göra fiasko, våga misslyckas. Något som alltid är svårt, man har sina mentala gränser. Hon sa även "Just do it"!
När man får en idé verkställ den till handling direkt och lite på din magkänlsa! Jag blev så inspirerad att komponera och koreografera på lovet, kanske skriva lite också. Jag känner att detta lov kommer i rätt tidpunkt, träningsverken efter gårdagens fys känns på och de har varit en lång vecka, komma hem och vila och träffa nära och kära känns som en bra idé och samtidigt inspireras att göra konst. Låter inte de underbart?:D

Nu är de dags att gå över till tjejerna och baka pepparkakor och dricka vin:D
PÖSS

Inga kommentarer: