31 maj 2013

STOLTTJEJ88

Kom och tänka på det nu, min dröm blev verklig...

Ända sedan jag och Anna Lehnberg åkte till Östersund för att auditia till Wallmans i Åre så har detta varit min dröm, att bli show- och musikalartist. Och idag så är jag en utbildad professionell artist! Dock en arbetslös sådan men det kommer att ge sig fram över.
Jag gjorde det, JAG fan gjorde det! Som jag kämpade med mina piruetter i gympahallen på Hola Folkhögskola och sjöng i timmar på Musikteaterskolan i Bjärnum för att sedan komma in på yrkesutbildningen Performing Art´s School för att där känna mig precis som hemma. Jag hade hittat hem!
Samma känsla som jag hade på gymnasiet på Estetmusik programmet så kände jag för Pas. Känslan att vara precis där man borde med precis dom människor man vill. Och nu 5 år senare så är jag färdig! Jag är där jag drömde om att vara för 5 år sedan. Det är värt en klapp på axeln, ett nyp i baken och ett champagneglas i handen! Tanken slog mig faktiskt nu, efter en veckas avsked från klassen och skolan där sorgen och tomheten efter alla har varit mer påtaglig så kom en stolthet krypandes i mig. Jag gjorde det! Bara jag! Trots en skadad axel och en operation så gick jag i mål. Det är en skön känsla som infinner sig i mig just nu hemma i soffan i sommarnatten. Trots att jag är långt ifrån den perfekta dansaren, sångaren, skådespelaren, kämpen, kvinnan, mannen, 25 åringen och människan så kom jag dit jag är idag. Så hur svårt kan det vara att ta sig ann nästa mål/kamp/dröm? Fixar man detta så fixar man allt! Varför inte?

BRING     IT     ON   !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!




2 kommentarer:

Marcus Helmer Gustafsson sa...

Hurra! Bra jobbat & Lycka Till!

Anna sa...

Du är så bra vännen! Vilken kämparglöd du haft dessa år. <3