2 september 2012

Mary Kay...

...and we´re on our way!

Det har bara gått 2 veckor sedan skolan började men ändå så känns det som att vi borde vara i slutet av oktober. Mycket har hänt! Det har varit repetitioner till denna Mary Kay gala som gick av stapeln i fredags. Det var över 3000 superglada människor, främst kvinnor som började hela galan med att stå upp och sjunga med när GospelBjörn Hedström sjöng Mary Kays egna låt "Celebrate". Det var en rockshow som var beställd och ROCK det fick dom! Vi elever från Pas dansade och sjöng bakom många grymma sångare och dansare, allt koreograferat av vår egna moder Ran Hamilton och Mike Gamble. Det som var riktigt härligt var att jag och 7 tjejer till från Pas 3 fick chansen att köra solo till "We are family" som avslutade hela fredagens föreställning! Det var häftigt att få sjunga inför så många människor på Skandinaviums läktare men ändå så naturligt. Det kändes precis som det skulle! 

Mitt i allt detta så har den vanliga skolan börjat igen och det startade relativt stabilt fram till att min axel återigen gick ur led, nu under repetitionerna till galan...ja vad fan säger man..synd! 

Iaf så lade vi på detta arbete med att vi fick koreografin till Lena Phs show på Rondo som har premiär den 20e september, koreograferat av ingen mindre än Bounce Benke Rydman;) Det blev helt ärligt kortslutning men efter att ha nött koreografin med brudarna Jeppe och Mandy idag så ser det inte så illa ut längre.

Så...det blev inte riktigt som jag hade tänk mig det att ta steget ut i mitt sista år på skolan men å andra sidan så kan Therese Broberg inte alltid få precis som hon vill. Men för det mesta är jag förvånad över mig själv hur lugn jag är när det är kaos runt omkring, för det mesta....Men som Pappa säger "Det löser sig"!

Jag har hur som helst haft jäkligt kul under dessa repveckor inför Mary Kay showen och längtar tills jag får jobba som artist på heltid, när det nu blir.


Tack finaste brudar! <3 p="p">



Mary Kay galans scen!

Jockilainen!

Rockbrud?

Johanna rockar loss.

Hagelainen and Camillalainen sitting in a tree...

Styrelsen kommer...

...i många skepnader.

 We are family!


 Pas 3

THE girlband

Trött?

Inga kommentarer: