18 augusti 2012

Therese Broberg performing "Här står jag framför er, helt naken"

Här kommer mitt uppträdande från konserten "Text och sång" som ägde rum i maj detta år. Förutsättningarna för denna föreställning var, gör vad du vill! Huvudsaken det hade en text och en sång. Jag är en sucker för denna monolog som heter "Men älskling jag säger ju" från pjäsen "Här står jag framför er, helt naken" av Joyce Carol Oates. Att jag skulle använda mig av låten "Special" från musikalen Avenue Q kom till mig en sen kväll när jag hade varit och simmat på Valhallabadet och lyckats ta fel spårvagn och hamnat på fel sida av staden i Gamle staden. Där stod jag i kylan och mörkret med mössan på och lyssnade igenom musikalen Avenue Q, som för övrigt är en riktigt bra musikal och så kom denna låt igång. Och jag kom ihåg att jag tänkte "japp den ska jag göra! Jag ska spela hora!" Krångligare än så behöver det ju inte vara;)

Tack till Jocke, Simon och Erik som spelade mina torskar;) Och ett stort tack till finaste Sebastian Svensson som hjälpte mig med sina utmärkta råd och förslag!

Så här kommer "Här står jag framför er, helt naken"

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejhej!
Jag behöver lite hjälpe med just den här pjäsen! Var kan man hitta monologerna på svenska?
Tack! //Maria